Tara Wilson

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

Bereik je doelgroep op de beste manier

door | dec 30, 2021 | Uncategorized | 0 Reacties

Bereik je doelgroep op de beste manier

Als bedrijf kun je er vandaag de dag bijna niet meer omheen om een website te hebben. Dus die laat je bouwen door een hip webdesigner bureau. Het resultaat is prachtig. Maar hoe zorg je er nu voor dat de juiste mensen naar jouw site gaan en dat het je ook nog eens geld oplevert? Daarvoor kun je Google ads marketing inzetten. Via Google, de bekendste zoekmachine ter wereld, wordt jouw bedrijf voorgesteld aan mensen die online naar bepaalde woorden zoeken. Het is natuurlijk zaak om bovenaan in de ranking te komen, maar dat lukt lang niet ieder bedrijf. Je kunt daarom ook een advertentie kopen.

Bovenaan in de ranking, is dat haalbaar?

Om zonder advertentie optie bovenaan in de ranking van Google te komen moet je wel heel erg veel geluk hebben. Het kan, als je bedrijf zeer specifieke diensten aanbiedt of als de zoeker je op naam zoekt natuurlijk. Maar als je fietsenmaker in Hilversum bent of kapper in Breda dan is de kans klein dat jouw zaak hoog scoort als iemand ‘kapper Breda’ of ‘fietsenmaker Hilversum’ intikt in de zoekmachine. Tenzij je kiest voor een slimme online marketing. Je kunt dit zelf doen, maar je kunt hiervoor ook een online marketing bureau in Groningen inschakelen. De locatie van jouw bedrijf maakt daarbij niet uit, het gaat immers om online diensten.

Zorg dat je door de juiste mensen wordt gevonden

Als je een online kinderkleding winkel hebt dan heb je er weinig aan als je alleen wordt gevonden door 60-plussers. Die hebben meestal geen kinderen meer waarvoor ze kleding moeten kopen. Het is dus zaak om jouw doelgroep specifiek te benaderen. Dat kan met Google ads, want dit systeem kan de internetbezoeker filteren op de juiste doelgroep. Zo wordt jouw website getoond tijdens het online surfen door mensen die mogelijk geïnteresseerd zijn in kinderkleding. Datzelfde geldt natuurlijk voor alle andere branches.

Bepaal zelf wat je uitgeeft aan online marketing

Je kunt bij Google een plafond aan te geven voor het aantal keren dat er op een advertentie wordt geklikt. Je betaalt namelijk voor iedere klik. Als je daar geen begrenzing op zet dan kan het zomaar gebeuren dat een ‘lolbroek’ op een dag honderden keren op jouw link klikt, uiteraard zonder iets te bestellen of een offerte aan te vragen. Dan kunnen de kosten snel oplopen en levert het je niets op. Zorg dus dat je advertentie optimaal wordt benut.

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

0
Your Cart is empty!

It looks like you haven't added any items to your cart yet.

n producten
Powered by addy